На виконання річного плану роботи на 2017/2018 навчальний рік упродовж першого тижня листопада у дошкільному закладі проведено педагогічний фрістайл на тему «Екологічна освіта дошкільників засобами гри». Як відомо, природа – могутнє джерело пізнання, яке через спілкування розкриває людині свої таємниці й робить її більш чутливою до навколишнього світу, а людина – частина природи, потяг до всього живого закладений у ній від самого народження, та чи не найяскравіше виявляється в дитячому віці. Дошкільний вік – найважливіший етап у становленні екологічного світогляду людини, передбачає створення передумов гуманної взаємодії з природним довкіллям.
Дошкільний вік характеризується підвищеною допитливістю в різних сферах, але особливий інтерес діти проявляють до природи. Тому екологічне виховання в дитячому садку займає важливе місце в розвитку пізнання навколишнього світу, виробленні гуманного ставлення до всього живого і формуванні усвідомленого поведінки у природному середовищі.Людина і природа невіддільні одне від одного, тісно пов’язані між собою. Природа і природне багатство це фундамент на якому живе і розвивається людське суспільство, першоджерело задоволення його духовних і матеріальних потреб. Тому її потрібно берегти і примножувати.
Щоб допомогти дитині розібратися у таких складних питаннях необхідно проводити заняття з екології, вивчати природу. Але вряд чи знайдеться дитина, яка захотіла б отримувати “сухі” знання, просто теорію. Слухати казки, легенди, відгадувати загадки, експериментувати набагато цікавіше. Ще цікавіше для дітей любого віку грати в ігри. Гра може бути використана для вивчення нового матеріалу, для закріплення вивченого, для відпочинку, для того, щоб розпочати заняття тощо.
Ігрова діяльність є особливою сферою людської діяльності, мета якої отримання задоволення внаслідок вияву власних фізичних і духовних сил. Поєднуючись з працею, пізнанням, мистецтвом, спортом вона забезпечує необхідні емоційні умови для всебічного розвитку особистості.
|