Не кожен приходить у світ з однаковим шансом на сприятливий розвиток. Це стосується як біологічних, суспільних, так і психологічних чинників. Чим важча ситуація розвитку дитини, тим більше вона потребує допомоги і підтримки.
Інтеграція дітей раннього віку з особливими освітніми потребами надзвичайно важлива, оскільки дає змогу швидше опанувати знання, вміння та навички, досягти загального та мовленнєвого розвитку відповідно до віку. Це допоможе дитині на більш ранньому етапі свого розвитку увійти в колектив однолітків. На сьогодні у світі накопичено значний досвід залучення дітей з особливими освітніми потребами до навчання. Раннє залучення дітей з особливими освітніми потребами до діяльності у колективі однолітків сприяє розвитку в них самостійності та впевненості у власних силах. Вони стають повноцінними членами суспільства, не потребують сторонньої допомоги, усвідомлюють свою значимість для держави, суспільства, близьких. У суспільстві здорових однолітків дитина навчається не ставитися до своєї хвороби, як до неминучості і приреченості, а сприймати її як один з варіантів нормального повноцінного життя. Інклюзія дозволяє всім дітям з різними потребами не тільки отримати гідну освіту, а й активно брати участь в освітньому процесі, відчути себе повноцінними членами дитячого колективу, а згодом стати затребуваними громадянами своєї країни, які мають однакові для всіх права і обов’язки.