21 листопада в приміщенні дошкільного навчального закладу
(ясел-садка) комбінованого типу «Центр розвитку дитини» пройшло чергове
засідання міського методичного об’єднання (далі ММО) «Дефектолог. Info».
Керівник засідання — Шикун Тетяна Володимирівна запропонувала
інтерактивні вправи «Голуб», «Асоціативна квітка», «Лист». Тетяна Володимирівна
розповіла про характерні ранні ознаки аутизму, ознайомила зі символікою, яка
уособлює аутизм.
До уваги слухачів було запропоновано уривок із
телепередачі «Школа доктора Комаровського» та інтерактивну вправу про порушення
соціально-емоційного та комунікативно-мовленнєвого розвитку.
Про комплексну програма розвитку дітей дошкільного віку з
аутизмом "Розквіт", яка має гриф Міністерства освіти та науки України
від 04.04.2013 № 1/11-6544, проінформувала Дабіжа Н. В., дефектолог Центру
реабілітації дітей-інвалідів. Про корисний досвід: методики логопедії у роботі
з дітьми-аутистами розповіла Крюкова Н. А., учитель-логопед міського
логопедичного пункту.
Слухачі прийняли рекомендації засідання.
З метою підвищення теоретичного та практичного рівня
слухачів методичного об’єднання з проблемних питань спеціальної педагогіки:
1. Продовжувати вивчення методологічних, методичних та
організаційних питань впровадження оптимального освітнього процесу для дітей з
розладами аутичного спектра.
Відповідальні: слухачі ММО
Термін: постійно
2.
Ґрунтувати корекційно-розвивальну роботу на таких засадах, як:
1)
ставлення до особистості в контексті її унікальності, цілісності та
неоднозначності проявів;
2)
гнучкість та індивідуальне планування навчального процесу;
3)
особливі вимоги до педагога, який виконує корекційний процес: чутливість до
індивідуальних проявів аутичних дітей, уміння їх розуміти, підхоплювати, обігравати,
змінювати стиль взаємодії з дитиною відповідно до наявного у неї стану;
прагнення до оволодіння великим репертуаром поведінкових проявів, що передбачає
долання меж власних стереотипів, розвиток акторської майстерності, здатності
самим стати своєрідним «інструментом», який може у будь-який момент привертати
і підтримувати увагу аутичної дитини, захопити її тією діяльністю, яку
пропонують, створювати для неї простір самовиявлення в зовнішньому світі;
спрямованість на успіх, вміння бачити позитивні зрушення у розвитку дитини.
Відповідальні: слухачі ММО
Термін: постійно
3. Спрямувати роботу педагогів на забезпечення спеціальних
освітніх потреб дітей дошкільного та шкільного віку з особливостями
психофізичного розвитку та організацію корекційно-розвивального навчання.
Відповідальні: слухачі ММО
Термін: постійно |