Акцент: вивчаємо педагогічну діяльність педагогів, які атестуються. Не секрет, що сучасні діти не вміють висловлювати свої думки, зв'язно розповідати, описувати об'єкти, іграшки, події тощо. Допомагають опанувати їм майстерність слова педагоги: вихователі, вчителі-логопеди. Намагаючись зробити цей процес цікавішим та продуктивнішим вихователь, Шалуха Людмила Дмитрівна, звертається до методу моделювання (Презентація). Використання методу моделювання при розвитку мовлення у дошкільників дає можливість встановити зв'язки між предметами та явищами; послідовність подій, робить їх доступними для розуміння та відтворення дітьми; покращує розуміння дитиною структури та взаємозв'язків складових частин об'єктів та явищ; формує цілісне уявлення про предмети та явища оточуючого світу; унаочнює процес навчання монологічному мовленню; позитивно впливає на розвиток мовлення взагалі.
В ролі замінника (моделі) можуть виступати предмети, предметні зображення, силует, контури предметів, піктограми, геометричні фігури, кольорові плями і ін. В основі методу моделювання лежить принцип заміни: реальний предмет дитина замінює іншим предметом, його зображенням, якою-небудь умовною позначкою. Основне значення моделей – полегшити дитині відтворити почуте, побачене, придумане. Досить часто наочна модель стає засобом подолання страху дитини перед складанням творчих зв'язних розповідей.
|