29 січня 2014
року в конференц-залі міського методичного центру відділу освіти виконавчого
комітету Славутицької міської ради відбулася міська конференція керівників
методичних об'єднань «Інноваційні навички вчителя 21 століття». У роботі конференції
взяли участь 35 осіб, серед них керівники навчальних закладів, заступники директорів
з навчально-виховної роботи загальноосвітніх навчальних закладів, вихователі-методисти
дошкільних навчальних закладів, педагоги – керівники шкільних та міських
методичних об’єднань. Програма роботи конференції передбачала 14 виступів за
такими напрямами:
•
формування
у педагога вміння працювати з інформацією, медіа та комп’ютерних навичок в
системі роботи професійних методичних об'єднань;
•
напрями
роботи методичного об'єднання з формування життєвих та кар’єрних навичок педагога;
•
навчальні
та інноваційні навички сучасного педагога.
З вітальним
словом до учасників конференції звернулася Старовойтова Арина Олександрівна,
завідуюча міського методичного центру відділу освіти виконавчого комітету
Славутицької міської ради. У своєму виступі «Навички 21 століття» – навігатор,
який допоможе вчителю будувати власну професійну траєкторію» вона запронувала
учасникам конференції у своїх доповідях дати відповідь на запитання «Як змінити
систему методичної роботи, щоб формувати навички 21 століття?», «Які методи і
форми робот из учителями сьогодні є актуальними?»; підкреслила, що в сучасних
умовах вчитель повинен давати не тільки знання, але і навчати способів роботи з
інформацією, яка веде до цього знання. Саме цьому сприяє формування навичок 21
століття.
«Використання інформаційно-комунікаційних
технологій у роботі методичного об’єднання» - це тема дуже цікавого,
актуального виступу Овсієнко Людмили Петрівни, вчителя початкових класів вищої
кваліфікаційної категорії із педагогічним званням «старший учитель» Славутицької
загальноосвітньої школа І-ІІІ ступенів №4, керівника шкільного методичного
об’єднання вчителів початкових класів, яка розповіла про ті нетрадиційні методи
роботи з вчителями, які з успіхом реалізуються у школі.
Федорченко
Наталія Миколаївна, завідувач дошкільного навчального закладу (ясел-садка) №8
«Теремок», керівник міського методичного об’єднання «Управлінський діалог» у
2011-2013 навчальних роках, у своїй доповіді «Створення умов для безпечного
перебування дітей та роботи персоналу у дошкільному навчальному закладі» розкрила
основні напрямки роботи професійного об’єднання завідувачів дошкільних закладів,
підкресливши, що головним в цій роботі є робота в команді, вільний обмін досвідом,
взаємодопомога для спільного успіху дошкільних закладів.
«Удосконалення традиційних та формування
інноваційних фахових навичок шкільного бібліотекаря» - ця тема виступу
Іванової Яни Євгенівни, методиста
міського методичного центру, керівника міського методичного об’єднання
бібліотекарів, викликала велике зацікавлення завдяки новій презентованій формі
методичної роботи – створення подкастів, навчальних відеороликів, розміщених
зокрема й на веб-сайті методцентру.
Бондаренко
Наталія Олександрівна, вчитель фізики та математики І кваліфікаційної категорії
Славутицької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 3, керівник шкільного методичного
об’єднання вчителів математики, фізики та інформатики, виступила із повідомленням»
напрями роботи шкільного методичного об’єднання на сучасному етапі», розкривши
зміст методичної роботи вчителів фізики, математики та інформатики школи.
«Самовдосконалення вчителя через систему
роботи міського методичного об’єднання». Цій темі був присвячений виступ Корень
Людмили Олексіївни, методиста вищої категорії міського методичного центру,
керівника міського методичного об’єднання учителів початкових класів. Жваву
дискусію викликала нова форма роботи, яку запроваджено особисто Людмилою
Олексіївною для вчителів міста з цього навчального року, - «Клуб гуманної
педагогіки» з впровадження педагогічних ідей Шалви Амонашвілі.
Мозирко Надія
Василівна, учитель англійської мови вищої кваліфікаційної категорії
Славутицької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1, керівник шкільного методичного
об’єднання вчителів іноземної мови, розкрила систему роботи шкільного методичного
об’єднання, особливості ведення його документації, нетрадиційні форми роботи з
вчителями у виступі «Робота шкільного методичного об’єднання вчителів іноземної
мови з формування життєвих та кар’єрних навичок педагогів».
Про систему
роботи міського методичного об’єднання педагогів спеціалізованих груп доповіла
присутнім Шикун Тетяна Володимирівна, учитель-логопед вищої кваліфікаційної
категорії із званням «учитель-методист» дошкільного навчального закладу (ясел-садка)
комбінованого типу «Центр розвитку дитини», керівник міського методичного об’єднання педагогів спеціалізованих груп
«Дефектолог.info». Тетяна Володимирівна поділилася ексклюзивним досвідом організації
постійно діючого теоретико-практичного семінару, який організовується щорічно
дефектологами міста для усіх бажаючих педагогів.
Методичний та
інформаційний супровід педагогічної діяльності вчителя-словесника – ось проблема,
яка у полі уваги Мандровного Олександра Миколайовича, методиста вищої категорії
міського методичного центру, керівника міського методичного об’єднання учителів
російської мови та літератури. Олександр Миколайович розкрив сутність
методичного супроводу вчителя-словесника, який здійснюють міські методичні
об’єднання сектору мови та літератури. За його думкою це ефективний метод
навчання мистецтву самостійно та найефективніше розв’язувати будь-які проблеми,
які виникають під час професійної діяльності.
У своєму виступі
«Урок іноземної мови в школі 21 століття» Кукушкіна Наталія Петрівна, учитель
англійської мови І кваліфікаційної категорії Славутицької загальноосвітньої
школи І-ІІІ ступенів № 3, керівник шкільного методичного об’єднання вчителів іноземної
мови, підкреслила, що така форма методичної роботи як методичні посиденьки за
чаєм з метою обговорення різних робочих питань, проблем якнайкраще дозволяє індивідуалізовано,
адресно надвати методичну допомогу у випадках коли методичне об’єднання налічує
до 5 осіб.
Роль медіа та
інформаційної грамотності в удосконаленні професійної компетентності
бібліотекаря – це тема повідомлення Примаченко Наталії Миколаївни, завідувачки бібліотеки
Славутицької загальноосвітньої школи I-III ступенів № 3, керівника творчої пари
шкільних бібліотекарів. У висновку Наталія Миколаївна зазначила, що бібліотекар
сьогодні – це медіа-гід завтра, професія бібліотекаря вимагає безперервного
навчання протягом усього життя.
Симонова Яніна
Михайлівна, вихователь першої кваліфікаційної категорії дошкільного навчального
закладу (ясел-садка) №5 відділу освіти виконавчого комітету Славутицької
міської ради, керівник міського методичного об’єднання «Мовленнєві перлинки» розкрила
у виступі зміст інноваційної діяльності керівника міського
методичного об’єднання,
підкресливши, що сучасний педагог це, насамперед, творча особистість, яка
прагне самовдосконалення на кожному новому етапі, намагаючись відшукати і впровадити в реальний освітній процес все
те нове й цікаве, що притягує дитину – центр педагогічної діяльності.
Жваву дискусію,
зацікавлення виклакав виступ «Використання психолого-дидактичних закономірностей
у формуванні знань з математики» Шишкіної Ірини Олександрівни, учителя
математики вищої кваліфікаційної категорії із педагогічним званням
«учитель-методист» Славутицького ліцею, методиста міського методичного центру,
керівника міського методичного об’єднання учителів математики, економіки та
інформатики.
Проблемі
подолання та профілактика емоційного вигорання як складової методичної роботи був присвячений спільний
виступ Колесової Ганни Володимирівни, методиста міського методичного центру, та
Рубан Валентини Володимирівни, практичного психолога І кваліфікаційної
категорії дошкільного навчального закладу (ясел-садка) №8 «Теремок», керівника
міського методичного об’єднання практичних психологів дошкільних навчальних
закладів. Співдоповідачі розкрили особливості впровадження у систему роботи
практичних психологів міста інтервізії, веб-проектів, творчих проектів, роботи
в парах як актуальних цікавих форм методичної роботи.
Із заключним
словом до учасників конференції звернулася Старовойтова Арина Олександрівна,
яка зазначила, що за матеріалами конференції буде виданий збірник, подякувала
за змістовні виступи. Конференція проводилася вперше, об’єднала педагогів-однодумців
різних спеціальностей; дана робота буде продовжена, розглядається можливість її
проведення у режимі вебінару з метою залучення якомога більшої кількості
бажаючих слухачів та виступаючих.
За участь у
конференції всі учасники, які підготували виступи, отримали сертифікат. За матеріалами веб-сайту http://slavmmc.at.ua/
|