Праця в природі має велике виховне значення. В процесі праці у дітей формують дбайливе, дбайливе відношення до природи. Праця в природі сприяє вихованню відповідального відношення до своїх обов'язків. Але виховати відповідальне відношення до праці в природі можливо лише за умови, якщо діти володіють трудовими навиками, розуміють значення своєї праці. Праця в природі створює сприятливі умови для сенсорного виховання дошкільників. Педагог учить дітей досягши цілей і результатів праці орієнтуватися на характерні ознаки предметів. Так, щоб визначити, чи має потребу рослина в поливі, необхідно врахувати її стан — пружність, щільність листя і стебла або його млявість, м'якість; стан грунту — його вологість, щільність і т.п.
В процесі праці діти усвідомлюють залежність стану рослин від умов їх зростання, дізнаються про те, що зміна середовища закономірно спричиняє за собою зміну в стані рослин. Освоєння цих зв'язків і залежностей робить вплив і до відношення до праці: вона стає більш осмисленою і цілеспрямованою. У дітей формуються стійкий інтерес до праці, працьовитість. Праця в природі є одним із способів розвитку спостережливості. Крім виховних, в процесі праці в природі, вирішуються і освітні завдання. Діти одержують знання про об'єкти праці, властивостях і особливості рослин, їх будову, потреби, основні стадії розвитку, способи вирощування, сезонні зміни в житті рослин.
Вихованці середньої логопедичної групи №5 Метелики" вже вміють доглядати за кімнатними рослинами куточку природи. Ось як у них це виходить, дивіться на фото. |