29 травня 2014 року навчально-методичним кабінетом спеціальної педагогіки та кабінетом практичної психології і соціальної роботи Київського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів спільно з Інститутом спеціальної педагогіки Національної академії педагогічних наук України на базі інституту проведено семінар-практикум «Організація та зміст співпраці вчителя-логопеда та практичного психолога щодо подолання порушень мовлення у дітей дошкільного віку». В роботі семінару взяли участь 52 особи, а саме: керівників методичних об’єднань вчителів-логопедів, практичних психологів Київської області. Метою проведення семінару-практикуму було визначити ефективні шляхи реалізації взаємодії практичного психолога та вчителя-логопеда в умовах дошкільного навчального закладу, під час організації роботи з дітьми дошкільного віку, які мають порушення мовлення, представити та популяризувати досвід діяльності працівників Іванківського ДНЗ № 5 «Іванко», Славутицького ДНЗ (ясла-садок) комбінованого типу «Центр розвитку дитини», Бучанського дошкільного навчального закладу №1 «Сонячний».
У роботі семінару взяли участь:
- Рібцун Юлія Валентинівна, старший науковий співробітник лабораторії логопедії Інституту спеціальної педагогіки НАПН України, кандидат педагогічних наук;
- Татаринцев Олександр Володимирович, завідувач навчально-методичного кабінету спеціальної педагогіки КОІПОПК;
- Татаринцева Тетяна Валеріївна, завідувач центру моніторингу освіти КОІПОПК.
У ході роботи семінару обговорювалися такі питання: практичний психолог і вчитель-логопед – колеги однодумці; формування готовності до навчання в школі дітей дошкільного віку, які мають порушення психофізичного розвитку; психокорекційна робота психолога у формуванні комунікації і соціалізації у дітей із затримкою мовленнєвого розвитку.
У практичній частині семінару учасники були ознайомленні із передовим педагогічним досвідом з таких тем:
- розвиток дрібної моторики у немовленнєвих дітей різних нозологій (Гава О.Л.);
-
організація і зміст психологічного супроводу дітей, які мають порушення мовлення, в Іванківському дошкільному навчальному закладі (Бусленко Н.І.);
-
сучасні підходи до організації психолого-медико-педагогічного супроводу дітей в умовах дошкільного навчального закладу (Стреж Л.В.);
-
бінарне психолого-логопедичне обстеження дітей середнього дошкільного віку (Книшоїд І.А., Карікова І.А.).
Семінар-практикум завершився підведенням підсумків та виробленням методичних рекомендацій. У ході роботи метою забезпечення рівного доступу до якісної освіти та надання належних освітніх послуг дітям з особливими освітніми потребами, налагодження ефективної взаємодії педагогічних працівників дошкільних і загальноосвітніх навчальних закладів учасники семінару виробили рекомендації:
-
Запровадити бінарне психолого-логопедичне обстеження в дошкільних навчальних закладах під час визначення рівня психофізичного розвитку дітей.
Практичні психологи та вчителі-логопеди дошкільних навчальних закладів
Вересень, жовтень, квітень, травень щороку
-
Розробити та впровадити в практичну діяльність дошкільних навчальних закладів єдину діагностичну картку психофізичного розвитку дитини.
Практичні психологи та вчителі-логопеди дошкільних навчальних закладів
Вересень 2014 року
-
Вивчити досвід роботи працівників: практичного психолога і вчителя-логопеда Іванківського ДНЗ № 5 «Іванко», Славутицького ДНЗ (ясла-садок) комбінованого типу «Центр розвитку дитини», Бучанського дошкільного навчального закладу №1 «Сонячний» з метою популяризації діяльності психологічної служби в області.
Методисти районних, міських методичних кабінетів, які координують діяльність працівників психологічної служби та працівників з спеціальної освіти
До 1 листопада 2014 року
-
Здійснювати спільні консиліуми учасників навчально-виховного процесу з питань організації психолого-медико-педагогічного супроводу дітей в умовах дошкільного навчального закладу.
Практичні психологи, вчителі-логопеди дошкільних навчальних закладів та логопедичних пунктів
1 раз на 2 місяці
-
Продовжити практику проведення науково-практичних і методичних заходів з питань психічного та мовленнєвого розвитку дітей дошкільного віку.
Адміністрація дошкільних навчальних закладів, навчально-методичний кабінет спеціальної педагогіки КОІПОПК
Протягом навчального року
-
Поновити банк даних перспективного педагогічного досвіду вчителів-логопедів Київської області.
Навчально-методичний кабінет спеціальної педагогіки КОІПОПК
1 раз на квартал
-
Розробити та підготувати до друку методичні рекомендації щодо формування готовності до навчання в школі дітей дошкільного віку, які мають порушення психофізичного розвитку.
Навчально-методичний кабінет спеціальної педагогіки КОІПОПК
До 27.06.2014 року
http://kristti.com.ua/detail_news.php?id=1330
|