. Якщо дитина пише з помилками, що робити? - 8 Лютого 2016 - "Центр розвитку дитини" м. Славутич
"Центр розвитку дитини" м.Славутича
Вівторок, 07.05.2024, 13:12
ГоловнаРеєстраціяВхід Вітаю Вас Гість | RSS

Меню сайту

Тримаємо зв'язок
Електронна скринька:
crd2003@ukr.net
Контактні телефони:
(04579)2-83-44 – директор
(04579)2-82-85– вихователь-методист
(04579)2-83-36 – медичний кабінет
Адреса сайту: slavcrd.at.ua

Web-методкабінет


Головна » 2016 » Лютий » 8 » Якщо дитина пише з помилками, що робити?
09:51
Якщо дитина пише з помилками, що робити?

В дитини проблеми з письмом? Букви то дуже великі то надто малі, «танцюють» у всі боки, розвернуті в іншу сторону, наче в дзеркальному відображенні, помилка на помилці?
Усе це дуже засмучує батьків, які сподівались, що їхнє чадо приноситиме зі школи (тим паче у першому класі) одні «п’ятірки», а ще більше, повірте, це засмучує самого школярика, адже він й так отримує своє від вчителя,  можливо і однокласники глузують, а вдома ще й і батьки сварять. Для малої дитини це великий стрес – в неї опускаються руки. Ця біда має ім’я – дисграфія, або стійкий функціональній розлад письма.
Які можуть бути причини дисграфії?
У формуванні навичок читання та письма задіяні різні аналізатори (слуховий, зоровий і руховий). Щоб відбулася готовність до процесу письма, мусить бути достатній рівень мовних і немовних функцій; слухової диференціації звуків, правильної їх вимови, звуко-буквенного аналізу й синтезу, зорового аналізу і синтезу і просторове уявлення. Несформованість будь-якої із зазначених функцій (або їх розлад) може викликати порушення процесу оволодіння письмом.
Дисграфія поділяється на три види: акустичну (фонематичну); моторну (графічну); оптичну (зорову).
Для акустичної дисграфії характерним є недостатній розвиток звукового аналізу і синтезу. Частими є змішування та пропуски, заміна літер, що позначають звуки подібні за артикуляцією та звучанням, а також відображення на письмі неправильної вимови звуків.
Моторну дисграфію характеризують труднощі руху руки під час письма, порушення зв'язку моторних образів слів з їх звуковим й зоровим образами.
У дітей з оптичним характером дисграфії спостерігається нестійкість зорових вражень і уявлень. Діти не впізнають окремі літери, не співвідносять їх з звуками й не усвідомлюють їх як графеми. Одна й та сама літера в різні моменти сприймається ними по іншому. Це доводить до того, що діти змішують літери схожі за написанням: в друкованому тексті : п –н , н – и , ш – щ ...тощо , в писаному тексті: п-и, п-н, ц-щ, ш-и, м-л, б-д... . Трапляється дзеркальне написання літер, пропуски елементів, написання зайвих елементів, неправильне розміщення елементів букв.
Дисграфія може виникнути також з немовних причин (неврологічні порушення). У цих випадках немовні симптоми разом із порушенням письма входять до структури нервово-психічних розладів. 
Чого не слід робити, якщо у дитини дисграфія? 

  • панікувати 
  • сварити дитину, порівнювати її з однолітками, соромити 
  • змушувати багато писати і читати, переписувати по кілька разів один і той же текст 
  • квапити дитину, яка пише повільно 

Як допомогти при порушенні навичок письма? 
Насамперед, необхідно звернутися до фахівця. Дисграфія – це патологія, і вона не може просто пройти з часом. Дітей, які страждають порушенням письма, потрібно показати логопеду та психоневрологу, які зможуть надати чіткі рекомендації і допомогти подолати проблему. 
Фахівець допоможе вам розібратися, чим викликана дисграфія, оскільки у неї є дві можливі причини: фізіологічна (порушення роботи мозку, загальмований розвиток і т.п.) і психологічна (патологія є наслідком навколишнього оточення)
Успіху вам і терпіння!

Вчитель-логопед Горбатова Т.В.

Переглядів: 1351 | Додав: Тatyana | Теги: Особлива дитина. Сторінка вчителя-л | Рейтинг: 4.0/4
Всього коментарів: 1
1 Ирина  
0

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук

Форма входу

Календар
«  Лютий 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
29

Друзі сайту
Управління освіти і науки Славутицької міської ради Вишгородського району Київської області
ЗДО № 1 "Калинка"
ЗДО № 4 "Марите"
ЗДО № 5 "Джерельце"
ЗДО № 6 "Крунк"
ЗДО № 8 "Теремок"

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Сайт ДНЗ "Центр розвитку дитини" © 2024 Створити безкоштовний сайт на uCoz